پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور

پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور

خرید پکیج ایران رادیاتور بهتر و مقرون به صرفه تر از پکیج بوتان می باشد. یکی از دلایل آن ایرانی شدن قطعات پکیج ایران رادیاتور و کاهش قیمت آن است. در ضمن پکیج ایرانی رادیاتور سری قبل 90 دارای ست هیدرولیک برنجی بود. در حالی که پکیج بوتان دارای مجموعه هیدرولیک پلیمری یا پلاستیک است. این امر از این جهت حائز اهمیت است که در صورت نصب پکیج در بالکن، به دلیل سرد و گرم بودن هوا، هیدرولیک دستگاه آسیب نمی بیند.

 

 یکی دیگر از مزایای پکیج ایران رادیاتور نسبت به پکیج بوتان طراحی اولیه دستگاه می باشد. با توجه به جانمایی صحیح و اصولی قطعات و نصب مکان مناسب در آن، سرویس و تعمیرات سالانه دستگاه تسهیل شده و در نتیجه هزینه تعمیرات دستگاه کاهش می یابد.

 

 اکنون به مزایای پکیج بوتان می پردازیم. پکیج های بوتان از ابتدا از ست پلاستیکی هیدرولیک در دستگاه های خود استفاده کرده اند. اکنون با توجه به تحریم ها و افزایش قیمت تمام شده تولید، گروه ایران رادیاتور شروع به استفاده از همین مجموعه هیدرولیک در دستگاه های خود کرده است.

 

 از دیگر مزایای پکیج بوتان آب بندی صحیح و بی نقص این دستگاه می باشد. با توجه به رعایت استانداردهای اروپایی در اتصال قطعات به یکدیگر و انجام تست های زیاد قبل از ارسال دستگاه به بازار، از صحت این مهم اطمینان حاصل شده است و به همین دلیل وقوع نشتی در پکیج بوتان نسبت به ایرانی نادر است. رادیاتور .

 

 ناگفته نماند که ایران رادیاتور با ست هیدرولیک برنجی قبلا تولید شده بود. نشتی بسیار کمتری نسبت به دستگاه های جدیدی که دارای مجموعه هیدرولیک پلیمری هستند، یافت. بنابراین توضیحاتی در مورد مزایا و معایب این دو برند به شرح زیر است:

 

 مزایای ایران رادیاتور

  • هیدرولیک ست برنجی
  •  طراحی اصولی و استاندارد
  •  عملکرد دقیق و دو مرحله ای قطعه پرشر دود

 معایب ایران رادیاتور

  • کیفیت پایین پمپ دستگاه
  •  استفاده از فلورگلاتور به جای فلوسوئیچ
  •  بروز نشتی زیاد
  •  کیفیت پایینتر قطعات نسبت به بوتان

 

 مزایای بوتان

  •  کیفیت بالای قطعات
  •  اتصال و آب بندی اصولی دستگاه
  •  اندازه کوچکتر نسبت به پکیج  ایران رادیاتور
  •  کم صدا بود

 معایب بوتان

  •  گران بودن قطعات یدکی
  •  عملکرد یک مرحله‌ای پرشر دود
  •  ایرانیزه نبودن قطعات
  • هزینه بالای سرویس

 

مقایسه قیمت پکیج بوتان و ایران رادیاتور

این برند به دلیل قیمت پایین پکیج ایران رادیاتور قیمت بسیار پایین تری نسبت به رقیب خود در بوتان دارد زیرا قطعات این پکیج یعنی ایران رادیاتور ایرانیزه شده است. البته این اختلاف قیمت چندان زیاد نیست. شاید به یک میلیون تومان هم نرسد. و نکته دوم این است که این برند در مقایسه با بوتان از تنوع بالایی در دستگاه برخوردار است. و می توانید دستگاهی با ظرفیت مناسب تر و قیمت مقرون به صرفه تری تهیه کنید. حال اگر پاسخ سوال خود را دریافت نکرده اید و نمی دانید پکیج بوتان بهتر است یا ایران رادیاتور با ما همراه باشید.

 

 در سال های اخیر بوتان برای رقابت با ایران دستگاه های رادیاتور مقرون به صرفه تری تولید کرده است. از جمله این دستگاه ها می توان به مدل های زیر اشاره کرد:

 

  1.  مدل  پاویا 
  2.  مدل بیتا
  3.  مدل پارما

 

این مدل ها به عنوان مثال: مدل بتا توسط نمایندگی پکیج بتا برای سایزهای پایین تولید می شوند و قیمت کمتری دارند. و به هیچ وجه نباید از این مدل دستگاه ها برای مساحت های بزرگ مثلا 80 متر به بالا استفاده کرد. با توجه به تجربه و دانش کارشناسان مرکز خدمات، استاندارد استفاده از این دستگاه ها 60 متر فضا می باشد.

 

 دلیل این توصیه اکید این است که چون ظرفیت حرارتی خروجی این دستگاه ها کم است، باید از دستگاه در دمای بالاتری برای گرم کردن محیط خانه استفاده کنید. که خود باعث افزایش استهلاک دستگاه و خرابی بیشتر دستگاه می شود.

 

 اگر تعداد رادیاتورها کم است و از دستگاهی با ظرفیت بالا استفاده می کنید به دلیل اتلاف انرژی باید دمای دستگاه را افزایش دهید که به دستگاه آسیب می رساند. تعداد استاندارد پره های رادیاتور به ازای هر یک و نیم متر فضا یک پره است. اگر از رادیاتور پنلی استفاده می کنید استاندارد آن یک متر رادیاتور برای پانزده متر فضا است.

 

پکیج شوفاژ دیواری بوتان بخریم یا ایران رادیاتور

 

پکیج شوفاژ دیواری بوتان بخریم یا ایران رادیاتور

خدمات پس از فروش هر دو برند مناسب است. همچنین نمی توان یکی را برتر از دیگری دانست و نمی توان گفت پکیج بوتان یا ایران رادیاتور بهتر است و هر دو شرکت خدماتی خدمات سریع و نسبتا خوبی دارند و هر کدام از پکیج ها دارای مزایا و معایبی هستند.

 

شاید تعمیرکاران شاغل در آن شرکت ها به دلیل نداشتن تجربه بالا و تجربه کافی گزینه مناسبی برای تعمیر دستگاه شما نباشند. اما آموزش های لازم را دیده اند. و مدرک مرتبط با کار تکنسین دارند.

 

 اگر مایل به دریافت خدمات با کیفیت توسط تکنسین های مجرب و تعمیرات سریع هستید، می توانید روی مرکز خدمات حساب کنید. با داشتن تعمیرکاران مجرب با تجربه کاری بالا و مسلط به پکیج های سری جدید و قدیمی، خرابی و ایرادات دستگاه های مشتریان را در سریع ترین زمان برطرف می کنند.

بررسی کیفیت محصولات ایران رادیاتور

بررسی کیفیت محصولات ایران رادیاتور

کیفیت محصولات پکیج ایران رادیاتور سری قدیم که دارای دیافراگم و میکروسوئیچ بودند بعد از سال 90 نسبت به سری جدید بسیار بالاتر بود پس می توان گفت پکیج بوتان از پکیج رادیاتور ایران بهتر است.

 

با تحریم و گرانی قطعات یدکی و مشکلات واردات، پکیج ایران رادیاتور کم کم کیفیت خود را از دست داد و در حال حاضر بسیاری از قطعات پکیج ایران رادیاتور در داخل تولید می شود.

 

که کیفیت سابق را ندارند. به طور کلی پکیج های ایران رادیاتور با توجه به زمان عرضه به چهار دسته تقسیم می شوند که در زیر به آنها اشاره می شود:

 

  •  سری های اول : شامل ام آی تری (mi3) و مدل الکسیا 
  •  مدل های قبل سال ۹۰:  مدل دیافراگم کوچک و مدل دیافراگم بزرگ 
  •  مدل اتما: خود سری اتما چندین مدل دارد که مدل اتمی اصل از کیفیت بالایی برخوردار است.
  •  مدل های اکو و اتما های جدید: مدلهای بعد از سال ۹۰ می باشد کیفیت آن مانند قبل نیست.

 

بررسی کیفیت محصولات بوتان

 پکیج بوتان بهتر است یا ایران رادیاتور برای پاسخ به این سوال، بیایید محصولات این دو برند را با هم مقایسه کنیم. کیفیت محصولات پکیج شرکت بوتان بسیار بالاتر و البته قیمت بالاتری نسبت به پکیج ایران رادیاتور دارد. اگرچه این اختلاف قیمت زیاد نیست، اما دلیل آن هم رقابت این دو برند پرفروش است.

 

اما هزینه تعمیرات و قطعات یدکی بالاست و دلیل آن هم وارداتی بودن بیشتر قطعات یدکی است. اما به گفته کارشناسان مرکز خدمات، این دستگاه چندان مقرون به صرفه نیست.

 

چون کیفیتش تقریبا برابر ایران رادیاتور. اما هزینه نگهداری و تعمیر آن بسیار بیشتر از پکیج ایران رادیاتور است. حالا از شما میپرسیم پکیج بوتان بهتر است یا ایران رادیاتور؟

 

 در کل کیفیت قطعات به کار رفته  در پکیج بوتان به همراه توضیحات کوتاه در زیر آمده است:

  •  مبدل حرارتی: آلیاژ به کار رفته در آن خالص بنابراین کیفیت بالایی دارد.
  • ست هیدرولیک مکانیکی: از جنس باکالیت با کیفیت است برخلاف ایران رادیاتور که از نوع  برنجی میباشد.
  •  برد الکترونیک: وارداتی است و غیر قابل مقایسه با ایران رادیاتور که ایرانیزه می باشد.
  •   پمپ سیرکوله:  معمولا از مارک ویلو استفاده شده، که کیفیت پایینی دارد.

 

نکته: تهیه پکیج دیواری چه بوتان و چه ایران رادیاتور بسیار مهم است که پکیج پمپ باید متناسب با نوع رادیاتورها باشد. و به هیچ عنوان از پکیج با پمپ برند ویلو برای گرم کردن رادیاتورهای پنلی استفاده نکنید. در زیر پمپ سازگار با هر نوع رادیاتور آورده شده است

رادیاتور آلومینیومی: برای گرم کردن این نوع رادیاتورها بهتر است پکیجی تهیه کنید که مارک پمپ ویلو داشته باشد. اما پکیج پمپ Grundfos هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

 رادیاتور پنلی : باید پکیجی تهیه کنید که پمپ آن مدل گراندفوس باشد و در صورت استفاده از دستگاه با پمپ ویلو یا IRG در مدت زمان کوتاهی دستگاه دچار مشکل می شود. 

 

خرید پکیج شوفاژ دیواری ایران رادیاتور و بوتان

امیدواریم در این مقاله از سایت بوتان کرج با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید. همواره جهت خرید و مشاهده انواع قیمت پکیج های بوتان و ایران رادیاتور میتوانید از صفحه پکیج شوفاژ دیواری دیدن فرمایید.

 

مدیرکل
اکتبر 2024
ش ی د س چ پ ج
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *