دلیل خرابی هوزینگ بیتا

Prevent package frost 5

 

 

دلیل خرابی هوزینگ بیتا

 

 

 

بررسی علت یخ زدگی پکیج دیواری

زمانی که شما برای مدت طولانی از پکیج خود استفاده نکنید لوله ها و اتصالات پکیج یخ می زنند. مشکل یخ زدگی پکیج دیواری یکی از 7 مشکل رایج پکیج ها است که در دستگاه هایی که در فضایی بیرون از منزل (در بالکن یا حیاط خلوت) نصب شده اند بیشتر رخ می دهد.زمانی که آب موجود در سیستم پکیج یخ می زند حجم آن افزایش یافته و باعث ترکیدن پمپ، مبدل و یا دیگر قطعات اصلی می شود. یخ زدن آب موجود در لوله های سیستم پکیج باعث آسیب به کل سیستم و تحمیل خسارات مالی فراوانی می شود. بنابراین توصیه می شود مخصوصا در مناطقی که زمستان های سرد با دمای زیر صفر دارند سیستم پکیج در زمستان به هیچ عنوان خاموش نشود.

راه های جلوگیری از یخ زدن پکیج دیواری

اگرچه مشکل یخ زدگی پکیج دیواری می تواند از لحاظ مالی هزینه های زیادی را به خانواده تحمیل کند، اما با راهکار هایی ساده شما می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

راه حل اول: اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که قبل از خرج از منزل شیر اصلی گاز را قطع می کنید یکی از ساده ترین راهکار ها برای جلوگیری از منجمد شدن پکیج شما این است که تمام آب موجود در لوله ها و سیستم شوفاژ را تخلیه کنید، در این صورت در سیستم گرمایشی منزل شما آبی وجود نخواهد داشت و در نتیجه در هنگام برگشت به منزل با مشکل یخ زدگی پکیج دیواری مواجه نخواهید شد.
راه حل دوم: اگر قصد خروج از منزل به مدت طولانی را دارید برای جلوگیری از یخ زدگی پکیج دیواری واحد مسکونی خود می توانید به راحتی با بستن شیر آب سرد ورودی و باز کردن شیر آب گرم توالت که معمولا پایین ترین شیر در منزل است اقدام به تخلیه آب موجود در سیستم کنید. در این حالت زمانی که عقربه فشار پکیج روی صفر قرار بگیرد تمامی آب تخلیه شده است و شما می توانید با خیال راحت منزل را ترک کنید.
راه حل سوم: در اغلب پکیج های مدل جدید یک سیستم پیش فرض اتوماتیک برای جلوگیری از یخ زدگی پکیج دیواری وجود دارد که کارکرد آن بسیار ساده است. برای استفاده از این روش فقط کافی است که دفترچه راهنمای پکیج خود را مطالعه کنید. به طور کلی روش کار بدین صورت است که برق پکیج وصل باشد، شیر گاز ورودی باز باشد و یکی از رادیاتورهای واحد مسکونی نیز باز باشد. حال تنها کافی است دقت کنید که دمای پکیج را روی کمترین حالت قرار دهید
تا پکیج در فواصل زمانی منظم به صورت اتوماتیک پمپ را وصل و شعله را روشن کند.(دلیل خرابی هوزینگ بیتا) (یخ زدگی پکیچ) (درلیل یخ زدگی پکیچ)توجه داشته باشید که در پکیج های دیجیتال بعد از باز کردن شیر گاز باید برق پکیج را وصل کرده و صبر کنید تا فشار پکیج بین عدد 1_1.5 باشد. در پکیج های آنالوگ پس از ایستادن عقربه فشار بین عدد 1_ 1.5 باید کلید دستگاه را روشن کرده و کلید های آب گرم و شوفاژ را روی صفر بگذارید.
راه حل پنجم: اگر در منزل حضور دارید در فصل زمستان می توانید از نوار چسب های حرارتی گرمایشی برای جلوگیری از یخ زدگی پکیج دیواری خود استفاده کنید.
این چسب ها دارای المنت هایی هستند که با برق کار کرده و با ایجاد گرما مانع از منجمد شدن پکیج می شوند. اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید باید توجه داشته باشید که از حرارت بسیار ملایم آن برای ایجاد گرمایش و جلوگیری از یخ زدن استفاده کنید و هرگز از حرارت بالا استفاده نکنید.
راه حل ششم: یکی دیگر از راهکار هایی که برای پیشگیری از یخ زدن پکیج دیواری می توان انجام داد استفاده از محلول های ضد یخ است. محلول های ضد یخ علاوه بر جلوگیری از یخ زدگی پکیج دیواری، شما را از شر دشمن اصلی پکیج یعنی رسوبات نیز راحت می کنند.
بنابراین شما می توانید به جای استفاده از محلول های ضد رسوب پکیج شوفاژ دیواری، تنها از محلول های ضد یخ زدگی پکیج استفاده کنید.در برخی موارد استفاده از محلول های ضد یخ باعث کاهش میزان هواگیری رادیاتور های شما نیز می شود و در نهایت باعث بالا بردن راندمان پکیج می شود. توجه داشته باشید که نباید به جای این محلول از ضد یخ ماشین استفاده کنید. تزریق محلول ضد یخ زدگی بهتر است قبل از شروع فصل سرما انجام شود.master groph 17 11 11 1

اگر برای مدت زمان طولانی از پکیج استفاده نکنید امکان دارد که اتصالات و لوله های پکیج دچار یخ زدگی شوند.

مشکل یخ زدگی انواع پکیج های دیواری از جمله مشکلات رایج پکیج می باشد. در بسیاری از دستگاه هایی که در فضای بیرون از منزل مانند بالکن نصب می شوند این مشکل بیشتر مشاهده می گردد.

زمانی که آب درون پکیج یخ بزند حجم آن افزایش پیدا می‌ کند و به همین دلیل پمپ پکیج می‌ ترکد. علاوه بر پمپ یخ زدگی در پکیج دیواری می تواند به مبدل و بسیاری از دیگر قطعات پکیج آسیب وارد نماید.

یخ زدن آب درون لوله های پکیج موجب آسیب رساندن به تمامی سیستم پکیج و همچنین تحمیل خسارت مالی به پکیج می‌گردد.

توصیه می کنیم اگر در مناطق سردسیر که زمستان های سردی دارند سکونت دارید، سیستم پکیج خود را به هیچ عنوان در فصل زمستان خاموش نکنید. اگر شما سیستم پکیج خود را خاموش کنید امکان دارد لوله های پکیج دچار یخ زدگی شوند.

 به طور کلی علت یخ زدگی پکیج سرمای بیش از اندازه می باشد.

 

 

چگونه از یخ زدگی پکیج در زمستان جلوگیری کنیم؟

با اینکه یخ زدگی پکیج از نظر مالی هزینه ‌های زیادی را به افراد تحمیل می ‌کند اما شما باید بدانید که راهکار های بسیار ساده ای وجود دارد که می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند. برخی از این راهکارها که بسیار مهم می باشد عبارت است از :

 

 

1.تخلیه کردن آب پکیج اولین راهکار جلوگیری از یخ زدن پکیج

یکی از بهترین راهکارهایی که برای جلوگیری کردن از یخ زدگی انواع پکیج های دیواری باید به آن دقت داشته باشید این است که آب موجود درون لوله ها و سیستم شوفاژ را پیش از اینکه از خانه خارج شوید تخلیه نمایید.

Warm up the tube with a hair dryer

 

در این صورت پکیج ساختمان شما دچار مشکل نمی شود. اگر شما می خواهید از خانه خارج شوید بهتر است، بیش از خارج شدن از خانه شیر اصلی گاز را ببندید. باید آب درون پکیج را خالی کنید. اگر می خواهید زمان برگشت به خانه با مشکل یخ زدگی مربوط به پکیج دیواری مواجه نشوید باید به خوبی این مسئله را در نظر بگیرید.

 

2.جلوگیری از یخ زدگی پکیج با بستن شیر آب سرد

اگر شما قصد خارج شدن از منزل را در مدت زمان طولانی دارید برای جلوگیری کردن از یخ زدگی پکیج می توانید شیر آب سرد را ببندید.

با باز کردن شیر آب گرم درون توالت به طور معمول قادر خواهید بود تخلیه آب سیستم پکیج را انجام دهید. شیر توالت به عنوان پایین ترین شیر در منزل به شمار می آید.

زمانی که عقربه فشار پکیج روی عدد ۳۰ قرار گرفته شود یعنی تمامی آب درون سیستم پکیج تخلیه شده است. در این صورت شما می توانید با خیالی آسوده ساختمان خود را ترک نمایید.

 

3.برای جلوگیری از یخ زدن پکیج دفترچه راهنما را بخوانید

در بسیاری از پکیج هایی که مدل جدید هستند سیستم پیش فرض اتوماتیک جهت جلوگیری از یخ زدگی وجود دارد که کارکرد آن بسیار ساده می باشد. برای استفاده کردن از این روش تنها نیاز است که دفترچه راهنمای پکیج خریداری شده خود را مورد مطالعه قرار دهید.

به طور کلی روش کار به این صورت است که شما باید برق پکیج را وصل کنید و سپس شیر گاز ورودی را باز نمایید. یکی از رادیاتورهای ساختمان باید زمان انجام دادن این عملیات باز باشد.

در ادامه کافی است که دمای پکیج را روی حالت بسیار کم قرار دهید تا پکیج شما در فواصل زمانی مشخص شده به طور اتوماتیک پمپ را روشن کند. دقت داشته باشید که در پکیج دیجیتال پس از باز کردن شیر گاز باید برق درون پکیج را وصل کنید و منتظر باشید که فشار بین ۱ تا ۱ یک و نیم بالا برود.

در پکیج هایی که آنالوگ هستند بعد از ایستادن عقربه روی فشار عدد یک تا یک و نیم باید کلید دستگاه پکیج را روشن کنید و کلید های شوفاژ و آب گرم را روی عدد صفر قرار دهید.

 

 

چگونه مشکل یخ زدگی پکیج را رفع کنیم؟

رفع مشکل یخ زدگی پکیج حساس بوده و باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

ابتدا باید پس از لمس کردن و چک کردن لوله ها آن دسته از لوله هایی که یخ زده هستند را پیدا کنید. در مرحله بعدی بهتر است بررسی کنید که لوله های یخ زده دچار شکستگی یا سوراخ شدگی نشده باشند.

اگر متوجه شدید که لوله ها شکاف دارند باید از تعمیرکار حرفه ای درخواست تعمیر پکیج یخ زده خود را نمایید.

با استفاده از سشوار و آب گرم می توانید یخ روی لوله ها را ذوب نمایید. در این مرحله باید تا حد امکان برای یخ زدایی از سشوار استفاده نمایید. در صورت استفاده کردن از آب گرم برای یخ زدگی سیستم پکیج نهایت دقت را باید داشته باشید تا آب گرم روی قطعات برقی پکیج ریخته نشود.

در مرحله بعدی رفع یخ ‌زدگی پکیج باید شیر پرکن پکیج را باز نمایید تا پس از باز شدن شیر آب درون لوله ها به جریان بیفتد. در این صورت می‌توانید با دقت بیشتر این شکاف لوله ها را چک نمایید.

در صورتی که هیچ یک از بخش‌های پکیج نشتی نداشته باشد می ‌توانید فشار پکیج را روی یک و نیم تنظیم نمایید و سپس پکیج تان را روشن کنید.

 

01 12

استفاده از ضد یخ پکیج دیواری

خوب تا اینجا راهکارهایی را ارائه دادم که باعث پیشگیری از یخ زدگی در انواع پکیج دیواری میباشد ولی در ادامه قصد دارم راهکاری را بهتون آموزش بدم که علاوه بر جلوگیری از یخ زدگی پکیج باعث افزایش راندمان و همچنین جلوگیری از تشکیل رسوب در پکیج دیواری خواهد شد .
این راهکار خیلی خوب در واقع تزریق محلول ضد رسوب و ضد یخ زدگی پکیج کار و یا در صورت موجود نبودن ضد یخ اتوموبیل به سیستم شوفاژ و پکیج میباشد .
همانطور که می‌دانید محلول ضد یخ در اتوموبیل علاوه بر خاصیت ضد یخ زدگی باعث جلوگیری از تشکیل رسوب در موتور میشود . پس شما با انجام این کار علاوه بر اینکه در یخبندان زمستان خیالتان از یخ زدن پکیج راحت است به طرز باورنکردنی پکیج را از بزرگترین دشمن خود یعنی رسوب آب حفظ کردید و همچنین در طولانی مدت افزایش راندمان پکیج را به همراه خواهد داشت .
جالبه بدونید علاوه بر خواصی که ذکر کردم اگر رادیاتورهای منزل شما مرتب هوا میگیرد با انجام این راهکار با این مشکل نیز برای همیشه خداحافظی خواهید کرد .
توجه داشته باشید که در صورت تزریق این محلول حتما باید دقت کنید که در سیستم پکیج و رادیاتورها به هیچ عنوان نشتی نداشته باشید حتی چند قطره
البته پیشنهاد میکنم اگر خودتون قادر به انجام این کار نیستید حتما قبل از شروع فصل سرما با یکی از شماره های پکیجکار تماس حاصل کنید و همکاران ما برای انجام تزریق محلول ضد رسوب خدمت برسند .

با نزدیک شدن به فصل سرد زمستان یکی از مهمترین مسائلی که مصرف کنندگان پکیج دیواری و علی الخصوص پکیج هایی که در بالکن (تراس) نصب شده اند باید به آن دقت کنند مشکل یخ زدگی پکیج و لوله ها میباشد .

 

ضد یخ پکیج راهکار اصلی جلوگیری از یخ زدگی پکیج دیواری

در فصل سرمای زمستان گاهی ممکن است وقتی برای مدت زیادی از پکیج استفاده نمیکنید،

دستگاه دچار یخزدگی شود به خصوص پکیج هایی که در فضای خارجی نصب میشوند.

معمولا در دمای زیر صفر پکیج هایی که در بالکن و فضای بیرون هستند نباید به هیچ عنوان خاموش باشند

، پس در فصل زمستان در صورتی که قصد خروج طولانی از منزل داشتید یا پکیج را روی حالت ضد یخ زدگی بزارید

و یا قبل از فصل سرما با تماس با مراکز معتبر درخواست سرویسکار برای تزریق محلول ضد یخ زدگی به سیستم شوفاژ نموده ،

در غیر اینصورت چون در سیستم پکیج آب فراوانی وجود دارد و یخبندان میباشد آب داخل دستگاه یخ زده

و چون حجم یخ از آب بیشتر است یخ باعث از آب بندی خارج شدن اورینگ ها میشود و موجب ترکیدن پمپ ، مبدل و قطعات اصلی میشود.

ما برای جلوگیری از این مشکل به شما استفاده از ضد یخ پکیج ساخت شرکت پکیجکار را توصیه می‌کنیم، این ضد یخ علاوه بر خاصیت جلوگیری از یخ زدگی باعث میشه مادامی که در مدار سیستم و مخلوط در آب سیستم وجود دارد به هیچ عنوان دستگاه رسوب نگیرد. 

همین موضوع باعث افزایش راندمان پکیج دیواری به صورت چشمگیری می‌شود.

40-60-80

 

 

73b5a94941b643cc812d0a37628cf899

 

روش جلوگیری از یخ زدگی پکیج دیواری

یخزدگی پکیج در زمستان میتواند علل مختلفی داشته باشد، ولی می توان این مشکل را به دو صورت حل کرد.

راه حل :

اول: شیر گاز را بصورت باز نگهدارید و دوشاخه دستگاه را متصل به پریز برق بگذارید.

بیشتر پکیج ها دارای یک سیستم اتوماتیک هستند که از یخ زدگی سیستم جلوگیری میکند.

با خواندن دفترچه راهنمای پکیج خود میتوانید از وجود این سیستم در دستگاه خود مطمئن شوید.

دوم: به سیستم شوفاژ ماده ضد یخ زدگی مخصوص رادیاتور را اضافه نمائید.

به منظور یخزدایی دستگاه را در حالت حداقل ظرفیت نگه دارید.

عملکرد ضد یخ اتوماتیک در پکیج های دیواری دیجیتال و آنالوگ متفاوت می باشد.

نکات مهم در صورت یخ زدن پکیج دیواری

ولی با این وجود اگر پس از مدتی در فصل سرما به منزل برگشتیم

و اقدام به روشن کردن پکیج کردیم ولی متوجه شدیم پکیج یخ زده است به این نکات توجه نماید :

با استفاده از آب جوش و یا بهتر اینکه توسط سشوار اول دستگاه را کامل گرم کرده که یخ ها آب شوند

(البته مراقب باشید وقتی آب جوش روی دستگاه میریزید قطعات برقی پکیج خیس نشود)

بعد از آب شدن کامل یخ در لوله ها و اتصالات پکیج خیلی آرام شیر پرکن پکیج را باز کرده تا دستگاه پر شود

، به احتمال زیاد متوجه نشتی از پشت مبدل صفحه ای خواهید شد که در اینصورت اورینگ های مبدل هر چهار تا باید تعویض شوند

، پس از آب بندی کامل و تنظیم فشار آب سیستم روی ۱/۵ میتوانید پکیج را روشن کرده ،

ضمنا به احتمال خیلی زیاد اورینگ پشت حوضینگ پمپ نیز باید تعویض گردد ،

 

 

images 1

 

روش دیگر برای جلوگیری از یخ زدگی پکیج دیواری :

در دستگاه های دیجیتال باید شیر گاز دستگاه را در حالت باز قرار داد به طوری که عقربه فشار دستگاه بین ۱ تا ۱٫۵ بار قرار بگیرد.

در این حالت پکیج باید به برق متصل باشد. کلید انتخاب فصل را در وضعیت ۰ قرار می دهیم.

در دستگاه های آنالوگ (B,M,E) : شیر گاز دستگاه باز باشد. عقربه فشار دستگاه را بین ۱ تا۱٫۵ بار تنظیم کنید.

کلید روشن خاموش را در روشن و کلیدهای تنظیم دمای آب گرم و شوفاژ را در وضعیت ۰ قرار می دهیم.

حال این سئوال ممکن است پیش بیاید که اگر پکیج قبل از شروع کار خاموش شده و چراغ راه اندازی مجدد (reset) روشن گردد چه اقدامی باید انجام داد؟

با توجه به کد خطایی که در دفترچه دستگاه مشخص شده است اقدامات بعدی را انجام می دهیم.

در صورت عدم سکونت در واحد مسکونی وبرای تخلیه آب دستگاه پکیج چه اقدامی باید صورت گیرد؟

در این حالت باید تخلیه آب گرم مصرفی را از سیستم خارج کرد.

برای اینکار ابتدا شیر آب سرد ورودی به دستگاه را بسته و یکی از شیرهای آب گرم،

ترجیحا پایین ترین شیر را باز نمائید.

سپس مهره مربوط به اتصال آب سرد ورودی و آب گرم مصرفی به دستگاه را شل نمائید و لوله های اتصالات روکار قبل از شیر آب سرد ورودی به دستگاه را عایق کنید.

 

images

تزریق محلول ضد یخ پکیج بهترین راهکار جلوگیری از یخ زدگی پکیج

راهکار جلوگیری از یخ زدگی پکیج دیواری توسط خود شما :

برای اینکه پکیج را از خطر یخ زدگی و عواقب آن حفظ کنیم

راهی را به شما یاد میدم که بدون نیاز به تعمیرکار خودتون اینکارو انجام بدید و به غیر از اینکه از یخ زدگی لوله ها و پکیج پیشگیری میکند کلی مزایای دیگه هم داره

از جمله جلوگیری از رسوب گرفتن لوله ها و جلوگیری از هوا گرفتن مکرر رادیاتور ها و غیره …
یک محلول ضد یخ پکیج دیواری ساخت پکیجکار از فروشگاه های تاسیساتی تهیه کنید و شیر های رفت و برگشت رادیاتور حوله ای حمام را ببندید

و با کمی باز کردن یکی از مهره های رادیاتور تمام آب رادیاتور را خالی کنید و مهره را صفت کنید

. مهره بالایی رادیاتور را که شیر هواگیری رادیاتور روش بسته شده را باز کنید

و محلول ضد یخ پکیج را داخل رادیاتور خالی کرده و مهره را ببندید و همینطور شیرهای رفت و برگشت رادیاتور را باز کنید

و فشار بار پکیج را روی ۱٫۵ تنظیم کرده و پکیج را روشن کنید .
نکته : حتما دقت کنید از هیچ یک از رادیاتور ها و یا پکیج هیچ نشتی نداشته باشد حتی یک قطره .
تمام .

لازم به ذکر است که در صورت در دسترس نبودن محلول ضد رسوب میتونید بسته به تعداد رادیاتور های منزل از 2 تا 3 لیتر ضد یخ اتوموبیل کاسپین استفاده کنید .

نکته قابل توجه اینجاست که شما محلول ضد رسوب و یا ضد یخ اتوموبیل را فقط جهت خاصیت ضد یخ زدگی آن تزریق نمی کنید ، زیرا همانطور که یکی از مهمترین کارایی های مهم ضد یخ در اتوموبیل شما جلوگیری از تشکیل رسوب میباشد این خاصیت در پکیج دیواری نیز باعث جلوگیری از تشکیل رسوب خواهد شد و پکیج را از بزرگترین دشمن خود یعنی رسوب آب حفظ میکند .

تزریق محلول ضد یخ علاوه بر موارد ذکر شده باعث حل مشکل هوا گرفتن مکرر رادیاتورها میشود .

توجه : البته تمام خواصی که در بالا ذکر کردیم منوط به آب بندی کامل سیستم شوفاژ و رادیاتور ها و همین طور پکیج میباشد ، زیرا نشتی از مدار پکیج حتی اگر خیلی کم باشد به مرور باعث کم شدن خاصیت این محلول خواهد شد .

یخ زدگی پکیچ

سیستم اتوماتیک ضد یخ پکیج دیواری

زمانی که دستگاه به برق متصل است، سیستم ضد یخ زدگی دستگاه مستقل از سایر قسمت-ها به بررسی دمای جریان گرمایشی می پردازد.

اگر دمای مدار اصلی به زیر ۸ درجه سانتی گراد کاهش یابد، پمپ به مدت ۲ دقیقه روشن می شود. پس از دو دقیقه گردش، پکیج موارد زیر را کنترل می کند:

اگر دمای جریان در سیستم گرمایش بالاتر از ۸ درجه سانتی گراد شود، پمپ خاموش می شود.اگر دمای جریان سیستم گرمایشی مرکزی بین ۳ تا ۸ درجه سانتی گراد باشد، پمپ برای دو دقیقه دیگر به کار می افتد. این عمل روشن شدن پمپ تا حداکثر ۱۰ مرتبه تکرار می شود. در صورتی که دما به بالاتر از ۹ درجه نرسد، مشعل روشن می-شود.اگر دمای جریان در سیستم گرمایش مرکزی کمتر از ۵ درجه سانتی گراد باشد، مشعل در حداقل توان روشن شده (وضعیت گرمایشی) و تا رسیدن دما به ۳۰ درجه سانتی گراد روشن می ماند. سپس مشعل خاموش شده و پمپ به مدت ۲ دقیقه کار می کند.

تذکر

اعداد و ارقامی که در بالا آورده شده، ممکن است در مدل های مختلف پکیج، به گونه ای دیگر باشد.

 

سیستم حفاظت در برابر یخ زدگی تنها زمانی فعال می شود که:

دستگاه سالم باشد؛فشار سیستم صحیح و پکیج به برق متصل باشد؛گاز دستگاه وصل باشد.

برای کارکرد صحیح دستگاه و افزایش طول مفید دستگاه بهتر است اختلاف دمای آب ورودی و خروجی مدار پکیج بیشتر از ۲۰ درجه سانتی گراد نباشد و هرچه دمای آب خروجی، کمتر باشد ( زیر ۵۰ درجه سانتی¬گراد)، رسوب و خوردگی کمتری در اجزای پکیج ایجاد می شود.

در صورتی که بخواهیم کابل پکیج را تعویض کنیم، بهتر است کابل تعویضی از نوع و جنس کابل قبلی پکیج باشد.

تمام لوازم خانگی باید مجهز به سیم ارت باشند تا حادثه ای در صورت برق گرفتگی ایجاد نشود، پکیج نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید سیم ارت به آن وصل باشد ( در صورت عدم اتصال سیم ارت، پکیج روشن نمی شود و اگر روشن شود، بورد الکترونیکی ممکن است آسیب جدی ببیند

 

در حالت تابستانی که نیازی به گرمایش ندارید، پکیج هر وقت شما نیاز به گرم شدن آب داشته باشید به صورت اتوماتیک روشن میشود.

سنسور فشار باز شدن شیر آب گرم را دریافت کرده و مشعل را روشن میکند. در این حالت بعد از بستن شیر آبگرم پکیج خاموش می شود.

برد کنترل الکترونیک قطعه ای است که فرمان های مربوط به نحوه عملکرد دستگاه را صادر میکند و پس از روشن شدن، آب درون مبدل حرارتی گرم میشود.

اما در حالت زمستانی علاوه بر گرم کردن آب مصرفی باید رادیاتور و مدارهای گرم کننده پکیج نیز گرم شوند.

در این سیستم نیز اولویت با تهیه آبگرم مصرفی است و با باز شدن شیر آب گرم مصرفی، سنسور برقی مدار رادیاتور را تا زمانی که آب گرم مصرفی باز است قطع می نماید اما و پس از بسته شدن شیر آب گرم، مدار آب گرم رادیاتور مجددا برقرار میشود. به این ترتیب همیشه آب گرم مصرفی در دسترس خواهد بود.

گاهی ممکن است وقتی برای مدت زیادی از پکیج استفاده نمیکنید، دستگاه دچار یخ زدگی شود به خصوص پکیج هایی که در فضای خارجی نصب میشوند.

یخ زدگی پکیج در زمستان میتواند علل مختلفی داشته باشد، ولی می توان این مشکل را به دو صورت حل کرد.

اول: شیر گاز را بصورت باز نگهدارید و دوشاخه دستگاه را متصل به پریز برق بگذارید. بیشتر پکیج ها دارای یک سیستم اتوماتیک هستند که از یخ زدگی سیستم جلوگیری میکند. با خواندن دفترچه راهنمای پکیج خود میتوانید از وجود این سیستم در دستگاه خود مطمئن شوید.

 

یخ زدگی پکیچ

به منظور یخزدایی دستگاه را در حالت حداقل ظرفیت نگه دارید. عملکرد ضد یخ اتوماتیک در پکیج های دیواری دیجیتال و آنالوگ متفاوت می باشد.

در دستگاه های دیجیتال باید شیر گاز دستگاه را در حالت باز قرار داد به طوری که عقربه فشار دستگاه بین ۱ تا ۱٫۵ بار قرار بگیرد. در این حالت پکیج باید به برق متصل باشد. کلید انتخاب فصل را در وضعیت ۰ قرار می دهیم.

در دستگاه های آنالوگ (B,M,E) : شیر گاز دستگاه باز باشد. عقربه فشار دستگاه را بین ۱ تا۱٫۵ بار تنظیم کنید. کلید روشن خاموش را در روشن و کلیدهای تنظیم دمای آب گرم و شوفاژ را در وضعیت ۰ قرار می دهیم.

حال این سئوال ممکن است پیش بیاید که اگر پکیج قبل از شروع کار خاموش شده و چراغ راه اندازی مجدد (reset) روشن گردد چه اقدامی باید انجام داد؟
با توجه به کد خطایی که در دفترچه دستگاه مشخص شده است اقدامات بعدی را انجام می دهیم.

در صورت عدم سکونت در واحد مسکونی وبرای تخلیه آب دستگاه پکیج چه اقدامی باید صورت گیرد؟
در این حالت باید تخلیه آب گرم مصرفی را از سیستم خارج کرد.

برای اینکار ابتدا شیر آب سرد ورودی به دستگاه را بسته و یکی از شیرهای آب گرم، ترجیحا پایین ترین شیر که معمولا شیرتوالت است را باز نمائید.

سپس مهره مربوط به اتصال آب سرد ورودی و آب گرم مصرفی به دستگاه را شل نمائید و لوله های اتصالات روکار قبل از شیر آب سرد ورودی به دستگاه را عایق کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد نحوه نگهداری و تعمیر پکیج، به مطالب سرویس و تعمیر پکیج مراجعه کنید.

در کلیپ کوتاه زیر آقای محمد اشتیاقی از سرویسکاران پکیج در مورد دلایل یخ زدن پکیج و راههای پیشگیری از آن توضیحاتی را بیان می کنند.

دلیل خرابی هوزینگ بیتا

جمع بندی

بیشترین کارآیی پکیج ها مربوط به فصل زمستان می باشد که هوا سرد شده است و شما نیاز به گرمای محیط و آب مصرفی خود دارید.

اما یکی از مواردی که در فصل سرد زمستان برای مصرف کنندگان پکیج دیواری به خصوص آن پکیج هایی که در بیرون منزل نصب شده اند، بسیار آزاردهنده می باشد یخ زدن پکیج و اتصالات آن است.

زیرا همان طور که حتماً متوجه شده اید این مشکل علاوه بر این که مانع از فعالیت درست سیستم می شود، می تواند خسارات زیادی را به مصرف کننده تحمیل نماید.

بنابراین لازم است که شما برای جلوگیری از وقوع این اتفاق از متخصصین سرویس و تعمیر پکیج های دیواری کمک و راهنمایی بگیرید.

به همین منظور مجموعه تاسیسات 24 ساعته با سال ها تجربه در زمینه کار بر روی پکیج های دیواری و بهره گیری از کارشناسان زبده و کاربلد در کنار شما مشتریان گرامی می باشد تا بار دیگر آسایش و گرما را به منازل شما برگرداند.

 

 

amir.h.amini477
می 2024
ش ی د س چ پ ج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *