مبدل آبگرمکن بوتان چیست؟نحوه تشخیص خرابی و تعمیر آن

مبدل آبگرمکن بوتان چیست + هزینه تعمیر و تعویض آن

آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟

(مبدل آبگرمکن بوتان چیست؟)(هزینه + نحوه تعمیر و تعویض مبدل آبگرمکن بوتان)(قیمت + خرید مبدل آبگرمکن بوتان)

امروزه وجود آب گرم و گرم شدن فضای محیط از نیاز‌های اساسی افراد می‌باشد. آبگرمکن دیواری یا آبگرمکن فوری، بدون مخزن می‌باشند که آبگرم مصرفی را تولید می‌نمایند. پکیج دیواری در واقع ترکیبی از آبگرمکن و بخاری می‌باشد  که ضمن تامین آب گرم مصرفی، فضای خانه را گرم می‌نماید. در واقع  عملکرد آبگرمکن و سیستم گرمایش را در یک مجموعه ارائه می‌نماید.

آبگرمکن دیواری، به عنوان یکی  از تجهیزات گرمایش آب در منازل به شمار می‌رود  که از قطعات مختلف و متنوعی نیز برخوردار می‌باشد. هر یک از اجزا و قطعات این دستگاه، وظیفه مشخصی در فرآیند دریافت آب سرد از ورودی، گرم کردن و خارج کردن آن از لوله‌های آب گرم خروجی را برعهده دارند.

مبدل آبگرمکن بوتان چیست؟

مبدل آبگرمکن بوتان

مبدل آبگرمکن بوتان یکی از بخش های مهم این آبگرمکن است که آب در آن گرم می شود. همانطور که اطلاع دارید، سیستم آبگرمکن بر مبنای گرمایش آب کار می کند و این آب گرم توسط شعله مستقیمی که با مبدل آبگرمکن در تماس می باشد تولید می شود.

بنابراین واضح است که اگر مبدل دچار مشکل شده و فرایند گرم شدن آب به درستی انجام نگردد! آبگرمکن نمی تواند گرمای مورد نیاز را تولید نماید. مبدل آبگرمکن انواع مختلفی دارند که در جدیدا نیز مدل توربولاتور این مبدل های توسط گروه صنعتی بوتان تولید شده است.

مبدل، محفظه ای در ابگرمکن است که آب در آنجا توسط مشعل، گرم می شود .این محفظه در بالای مشعل قرار دارد و شعله به صورت مستقیم به آن برخورد می کند. با گذشت زمان، لوله ی این نوع مبدل رسوب می گیرد و اگر این رسوب به موقع تمیز نشود، عملکرد مبدل آبگرمکن مختل می شود و فرایند گرم شدن آب مصرفی با مشکل مواجه خواهد شد. لذا توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز این قبیل مشکلات، به موقع اقدام به رسوب گیری لوله های مبدل سیستم آبگرمکن خود نمایید.

(قیمت + خرید مبدل آبگرمکن بوتان)(هزینه + نحوه تعمیر و تعویض مبدل آبگرمکن بوتان)(مبدل آبگرمکن بوتان چیست؟)

خرید مبدل آبگرمکن بوتان:

برای خرید از فروشگاه نمایندگی قطعات بوتان امیرفتحی به لینک خرید مبدل آبگرمکن بوتان 15 لیتری یا خرید مبدل آبگرمکن بوتان 18 لیتری مراجعه نمایید.

هزینه تعمیر مبدل آبگرمکن بوتان:

از چندین سال پیش که آبگرمکن دیواری وارد عرصه تاسیسات خانگی گردید بعد از گذشت چند سال از ناحیه مبدل با  آسیب مواجه می شدند  که همواره همین طور می‌باشد. به دلیل  بالا بودن مبلغ مبدل به جهت این که جنس آن از مس می‌باشد برای بعضی افراد که مستاجر می‌باشند توانایی خرید مبدل آبگرمکن نو را ندارند!

به همین دلیل دست به تعمیر مبدل آبگرمکن می زنند. در ابتدا باید خدمتتان عرض کنیم که این کار اصلا پیشنهاد نمی شود! قدیمی ها در این جور مواقع از ضرب المثل “آفتابه خرج لحیم نکن” استفاده می کردن. یعنی کالایی انقدر بی ارزش شده است که خرج کردن برای تعمیر آن بیهوده است.

مبدل آبگرمکن بوتان زمانی که معیوب می شوند شروع به آب دادن از لوله های مسی و دیواره های مبدل می کند! برای رفع این مشکل معمولا برای رفع این مشکل از جوش مس استفاده می کنند تا بتوانند جلوی خروج آب را بگیرند اما به دلیل پوسیدگی مبدل، چند وقت دیگر یک جای دیگر از مبدل معیوب می شود و شما دوباره باید هزینه برای تعمیر آن پرداخت کنید.

نحوه تعویض مبدل آبگرمکن بوتان:

  1. خارج مبدل و کلاهک تعدیل را خارج کنید.
  2. کلاهک تعدیل را بیرون آورید.
  3. رزوه های لوله ورودی و خروجی را باز کنید.
  4. مبدل کهنه را بیرون آورید و مبدل جدید را جایگزین کنید.
  5. هنگام سفت کردن مهره لوله ها از آچار مناسب استفاده نمایید تا لوله ها خم نشوند.
  6. همراه با تعویض مبدل حتما آبگرمکن را سرویس کامل نمایید تا مصرف کننده چند سال آسوده باشد.

 

amir.h.amini477
آوریل 2024
ش ی د س چ پ ج
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *