پمپ پکیج چیست + نحوه عملکرد و عوامل خرابی

پمپ پکیج چیست + نحوه عملکرد و عوامل خرابی

پمپ پکیج چیست؟

(پمپ پکیج شوفاژ دیواری چیست ؟) (عوامل خرابی پمپ پکیج) (روتور پمپ پکیج چیست) (استاتور پمپ پکیج چیست؟) (آموزش تعویض پمپ آب پکیج دیواری)(خرابی پمپ آب پکیج)

هماهطور که می دانید برای گرم کردن رادیاتور ها یا گرمایش از کف در خانه می توانیم از پکیج شوفاژ دیواری دیواری استفاده کنیم.

رادیاتور ها و لوله های گرمایش از کف با آب گرمی که توسط پکیج تولید می شود گرمایش محیط را تامین می کنند. زمانی که پکیج آب گرم را تولید می کند و به سمت لوله های گرمایش و رادیاتور می فرستد بعد از مدتی این آب ولرم و حتی سرد می شود، برای جلوگیری از این امر باید چرخه ای به وجود آید تا آب سرد به پکیج بازگردد و با آب گرم جایگزین شود.

وظیفه ایجاد چرخه جایگزینی آب سرد با آب گرم لوله های گرمایش و رادیاتور ها بر عهده ی قطعه ای به نام پمپ می باشد.

پمپ پکیج از چه اجزایی تشکیل می شود؟

اگر بخواهیم نگاهی کلی به قطعات پمپ پکیج بیاندازیم می توانیم بگوییم پمپ پکیج از دو قسمت روتور و استاتور تشکیل می شود، که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شویم.

روتور پمپ ROTOR:

قطعه ای تقریبا استوانه ای شکل است که داخل استاتور یا سیم پیچ پمپ پکیج قرار می گیرد، روتور ها از قسمت های مختلفی مانند پیچ تنظیم، پروانه و… می باشند.

روتور پمپ در دو نوع راست گرد و چپ گرد تولید می شود که با توجه به نوع پمپ و علامتی که روی استاتور پمپ نمایش داده می شود می توانید از جهت راست یا چپ گرد بودن روتور اطمینان حاصل نمایید.

استاتور یا سیم پیچ پمپ STATOR:

در ابتدا باید بدانید برق ورودی پمپ به استاتور یا سیم پیچ پمپ پکیج متصل می شود. این قطعه وظیفه چرخاندن یا به حرکت درآوردن روتور پمپ را دارد، انرژی الکتریسیته ای که توسط استاتور تولید می شود باعث حرکت روتور می شود. استاتور ها معمولا دارای یک خازن می باشند که وظیفه استارت اولیه برای روتور را دارند.

اگر پمپ پکیج شما معیوب می باشد و قصد خرید پمپ جدید را دارید میتوانید با مراجعه به خرید پمپ اصلی و شرکتی پکیج ، پمپ جدید را خریداری نمایید.

چه عواملی سبب خرابی یا معیوب شدن پمپ پکیج می شود؟

(روتور پمپ پکیج چیست؟) (استاتور پمپ پکیج چیست؟) (خرابی پمپ آب پکیج) (پمپ پکیج شوفاژ دیواری چیست ؟)(آموزش تعویض پمپ آب پکیج دیواری)

  • سرویس نشدن پکیج:

پکیج شوفاژ دیواری سالیانه باید 1 الی 2 بار سرویس کامل شود، در صورتی که شما مدت زیادی است پکیج خود را سرویس نکرده اید، احتمالا به همین دلیل است که پمپ پکیج شما معیوب می باشد.

  • استفاده نکردن از صافی و فیلتر برای مسیر برگشت رادیاتورها:

رادیاتور ها به دلیل تماس با آب در مدت زمان زیاد دارای خوردگی می شوند، در صورت نبود فیلتر این خوردگی ها به پمپ پکیج باز میگردنند و باعث مختل شدن عملکرد پمپ پکیج می شوند.

  • نداشتن آب در پکیج:

طراحی پمپ های پکیج به گونه ای است که فقط با وجود سیال آب به طور صحیح کار می کنند، در صورت نبود آب دارای خوردگی و آسیب دیدگی می شوند.

  • رسوب داشتن پمپ پکیج:

بهتر است قبل از آنکه برای خرید پمپ پکیج اقدام کنید عملیات رسوب گیری پمپ پکیج را انجام دهید.

  • تقلبی بودن پمپ پکیج:

  • گاهی اوقات با اینکه پمپ پکیج نو و تازه می باشد ولی بازهم به مشکل بر میخورد و عملکرد مناسبی ندارد، در اینجور مواقع به احتمال زیاد پمپ پکیج شما تقلبی می باشد و بازدهی لازم را ندارد.
  • گرفتگی یا بسته بودن مسیر پمپ:

در برخی موارد مشاهده شده است که به دلیل گرفتگی مسیر بخاطر خرابی شیر سه راهی، گرفتگی مسیر رادیاتور، بگرفتگی مسیر مبدل و… فشار زیادی به پمپ پکیج وارد شده و همین امر باعث دفرمه شدن و از بین رفتن آن شده است.

  • گرفتگی مسیر صافی رادیاتور ها:

  • از آنجایی که براده ها و خوردگی های رادیاتور در صافی برگشت جمع می شوند، امکان دارد که گرفتگی این صافی باعث اختلال در مسیر گردش آب شود و به پمپ پکیج آسیب برساند.
  • آب خوردن به استاتور پمپ:

  • سیم پیچ و استاتور پمپ پکیج با برق 220 ولت کار می کند و در صورت آب خوردن به آن امکان آسیب دیدن استاتور وجود دارد.

 

آموزش تعویض پمپ پکیج:

(آموزش تعویض پمپ آب پکیج دیواری)(خرابی پمپ آب پکیج)(پمپ پکیج شوفاژ دیواری چیست ؟)(روتور پمپ پکیج چیست؟) (استاتور پمپ پکیج چیست؟)

  1. برق دستگاه را قطع کنید.
  2. رویه پکیج را باز کنید و کنار بگذارید.
  3. بار دستگاه (آب پکیج) را تخلیه کنید.
  4. پیچ های پمپ را باز کنید.
  5. پمپ را خارج کنید.
  6. سیم های متصل به پمپ قدیمی را جدا کنید.
  7. سیم های پمپ جدید را متصل کنید.
  8. پیچ پمپ را ببندید.
  9. بار دستگاه را تنظیم کنید.
  10. رویه دستگاه را جا بزنید.
  11. تمام
amir.h.amini477
مارس 2024
ش ی د س چ پ ج
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *