0 تا 100 رفع نشت در آبگرمکن بوتان

نشتی آبگرمکن بوتان

 

نشت آبگرمکن نباید به آرامی انجام شود. آنها می توانند خسارت زیادی به اموال شما وارد کنند و یک خطر عمده ایمنی محسوب می شوند. با بیرون راندن آب از آبگرمکن خود، می توانید به کف اطراف آن آسیب برساند و باعث پوسیدگی شود. حتی بدتر از آن، آب می تواند راه خود را به سیستم برقی آبگرمکن پیدا کند و باعث کوتاه شدن آن شده و خطر آتش سوزی را افزایش می دهد. برخی از متداول ترین راه های رفع نشت در آبگرمکن بوتان همراه ما باشید.

6000 4

اولین کاری که هنگام نشت متوجه می شوید اینست که برق را به آبگرمکن خاموش کنید. شما قطعاً نمی خواهید آب و برق را با هم مخلوط کنید. در صورت داشتن بخاری برقی بهترین راه این است که در جعبه شکن خود را خاموش کنید.

پس از خاموش شدن برق، می توانید آبگرمکن را بررسی کنید تا دریابید که آب از کجا نشت می کند. با دیدن لوله هایی که از دیوار به آبگرمکن وصل شده اند ، شروع کنید. مطمئن شوید که هیچ آب از این لوله ها نشت نمی کند. اگر چنین باشد ، مشکل به احتمال زیاد ناشی از اتصال سست است. تمام کارهایی که شما برای رفع آن باید انجام دهید این است که تعیین کنید که اتصال از بین رفته است و آن را جایگزین کنید. البته این کار به مهارت های اساسی در زمینه لوله کشی نیاز دارد. اگر به توانایی خود در انجام هر یک از این پروژه ها اطمینان ندارید ، به جای آن باید با لوله کش تماس بگیرید.

یکی دیگر از روشهای متداول برای رفع نشت آبگرمکن ، تعویض شیر و فشار است. بعضی اوقات ، مهر و موم اطراف شیر می تواند شل شود و باعث نشت آب از مخزن آبگرمکن می شود

تعویض دریچه تسکین دما و فشار فرآیندی نسبتاً آسان است. فقط کافی است شیر را در فروشگاه انتخاب کنید ، شیر قدیمی را برداشته و شیر جدید را در آن قرار دهید. پس از نصب آن را آزمایش کنید تا از کارکرد آن مطمئن شوید.

اگر دریچه تخلیه در پایه آبگرمکن در حال نشت است ، باید تمام آّگرمکن را خالی کنید تا بتوانید دریچه را تعویض کنید.
امیدوارم این نگاه سریع به برخی از متداول ترین روش های رفع نشت آبگرمکن ، ایده ای در مورد چگونگی رفع آنها داشته باشد. البته بخاطر داشته باشید که کار با آبگرمکن ها  دشوار است و به طور بالقوه خطرناک هستند. اگر در مورد توانایی خود در انجام کار با شک و تردید شک دارید، همیشه بهتر است که به جای آن احتیاط کنید و به جای آن یک حرفه ای وارد شوید.

21

دلیل نشتی آبگرمکن؛ آب‌بندی اشتباه اتصالات

اتصالاتی که به آبگرمکن متصل می‌شوند دو نوع دارند. یکی اتصالاتی که به خود وسیله وصل می‌شوند و دیگری اتصالاتی هستند که به زیر دستگاه متصل می‌شوند. اگر هر کدام از این اتصالات به شیوه‌ی درست آب‌بندی و متصل نشده‌ باشند ممکن است علت ریزش آب از آبرمکن باشند.

اگر علت نشتی آب، به آب‌بندی اتصالات ارتباط داشت باید به بررسی تمامی اتصالات پرداخت. بعد از رسیدن به این نتیجه که علت نشتی آبگرمکن دقیقا به کدام قسمت برمی‌گردد بهتر است ابتدا تمامی شیرهای خروجی و ورودی بسته شوند و سپس به تعمیر و یا تعویض قطعه موردنظر پرداخت.

ترک خوردن و یا سوراخ شدن مبدل

سوراخ شدن و یا ترک خوردن مبدل می‌توانند یکی از دلایل نشتی آب از آبگرمکن باشد. در آبگرمکن‌هایی که تک مبدله هستند اگر مبدل شکسته شده و یا ترک داشته باشد نمی‌توان نشتی را مشاهده کرد. فقط در قسمت پایینی دستگاه قطره‌هایی از آب دیده می‌شود.

دلیل این امر هم سوراخ شدن یکی از راه‌های ورودی است که بخاطر داغی آب ایجاد می‌شود. زیرا لوله‌های آب گرم مصرفی، در تماس با شعله مستقیم هستند. در صورت استفاده از آب گرم، نشتی آب بیشتر خواهد شد. برای عملکرد بهتر این دستگاه، در این شرایط توصیه می‌شود که مبدل را تعویض کنید.

repair of old radiators 1

پارگی اتصالات و یا لوله‌های درون دستگاه

لوله‌ها محل حرکت آب در درون آبگرمکن هستند و کیفیت و مرغوب بودن آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این لوله‌ها معمولا از جنس برنج بوده و به این راحتی‌ها دچار نشتی و آسیب نمی‌شوند. دلیل ترک خوردن و آسیب دیدن آنها در بعضی مواقع را می‌توان آسیب دیدن اورینگ دانست.

آسیب دیدن اورینگ‌ها یا همان واشر‌ها به دلیل گرم شدن زیاد آبگرمکن است. البته به غیر از این، موارد دیگری مانند رسوب گرفتن و  ضربه خوردن لوله‌های برنجی هم می‌تواند جزو دلایل نشتی آب از آبگرمکن باشد که باید به آنها نیز توجه کرد.

سوراخ شدن آبگرمکن دیواری و چکه کردن آب

یکی دیگر از دلایل نشتی آب از آبگرمکن سوراخ شدن مخزن آبگرمکن است. مخزن آبگرمکن‌ها به دلیل حرارت شدید و مستقیم ممکن است در طول زمان دچار ترک یا سوراخ و پوسیدگی شوند. به همین دلیل بعد از سوراخ شدن آبگرمکن آب از نشتی کرده و به بیرون می ریزد. برای رفع این مشکل می‌توانید قسمتی از مخزن را که سوراخ شده با جوش بزنید.

گرفتن سوراخ مخزن آبگرمکن با چسب

از روش‌های برطرف کردن سوراخ مخزن استفاده از خمیر اپوکسی می‌باشد. این روش جدیدترین روش رفع نشتی مخزن آبگرمکن است.

پس از پیدا کردن سوراخ مخزن آن را با سمباده تمیز و خشک کنید.‌ با دستکش کمی از خمیر اپوکسی را برداشته و ورز دهید تا کاملا مخلوط شود. خمیر را تا شعاع چهار سانتی متری در قسمت سوراخ و اطراف آن بزنید.پس از یک ساعت خمیر اپوکسی سفت می شود.

دیگر مواردی که باعث آب دادن آبگرمکن می شوند:

  • چکه کردن آب از لوله آب
  • چکه کردن آب از پایه لوله آبگرمکن
  • چکه آب از فلکه دما و فشار
  • نشتی آب از لوله فاضلاب آبگرمکن

amir.h.amini477
آوریل 2024
ش ی د س چ پ ج
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *